RCN het Grote Bos – het succes van interactief
Het verwachtingspatroon van de gemiddelde vakantieganger is enorm toegenomen en daardoor is er een trend zichtbaar dat de recreatieondernemer moet investeren in voorzieningen. Met veel concurrentie in de recreatiesector zijn onderscheidend vermogen van groot belang voor het bestaansrecht. RCN vakantiepark het Grote Bos in Doorn heeft deze boodschap goed begrepen. Het park veranderde de één van de twee tennisbanen waar de belangstelling al jaren voor terugliep, naar een eigentijds ingevuld sportplein waar vaak gemiddeld 50 kinderen tegelijkertijd staan te voetballen op interactieve goals en balmuur van leverancier Lappset.
"Op iedere straathoek staan klimtoestellen. Kinderen zijn daarvan niet meer onder de indruk.
Je moet als ondernemer écht wat anders"
Afwisseling en interactie
Terreinbeheerder Timo van Drie: “Het interactieve sportplein brengt het voorzieningenniveau van RCN Grote Bos omhoog. Op een wijze die veel van onze gasten nog niet kennen. Een wipkip of klimtoestel die – bij wijze van spreken – in iedere gemiddelde woonwijk op de hoek van de straat staat, voldoet niet meer aan de verwachtingen. Voor de allerkleinsten is onze speellocomotief prima, maar de stoere jochies en meiden in leeftijd van 6 tot zelfs 17 jaar willen wat anders. Interactief spelen brengt de uitdaging, afwisseling en sociale interactie die we zochten op ons park”.
Na één seizoen overtuigd: wat een onwijs succes!
Timo van Drie: “Vorig jaar hebben we voor het eerst ervaring opgedaan met een interactief speeltoestel; de dans- en beweegboog Sona. We waren daar eerst nog wat sceptisch over of de investering ons genoeg zou opleveren, maar na één seizoen werd de toestelwaarde voor ons bevestigd. Wat een onwijs succes! Toen wij dit seizoen op zoek gingen naar een nieuwe, eigentijdse invulling voor onze tennisbaan was de keuze snel gemaakt.”
Horecaomzet overduidelijk gestegen
Naast positieve reacties van ouders op het nieuwe interactieve sportplein (“Eindelijk worden we ontzorgd op vakantie – ik heb de hele dag geen kind meer aan ze”), levert de speelplek RCN ook zakelijk veel goeds op. Timo: “Met deze speelplek trekken we absoluut meer bezoekers naar het park en de horecaomzet neemt overduidelijk toe op de omliggende terrassen. Ook heeft mijn animatieteam er groot voordeel bij tijdens begeleide activiteiten maar ook omdat het plein zichzelf laat bespelen. De interactieve toestellen zijn een investering, maar dit hebben wij in waarde al ruimschoots terugverdiend! Dit speelplein is echt perfect”.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van wat we doen en hoe we dat samen kunnen doen? Schrijf je in! Door je voorkeuren door te geven kunnen we je gerichter op de hoogte houden over jouw interesses.
Met het invullen geef ik Lappset toestemming om mij e-mailberichten over bedrijfs- of productupdates te sturen. Lappset heeft een privacybeleid dat in overeenstemming is met de AVG-wetgeving.